بازار کاغذ در دستان مافیا

مقاله راجب کاغذ

واردکنندگان کاغذ

گلاسه

کاغذ گلاسه

فروش کاغذ

خرید کاغذ

کاغذ A

انواع مقوا

کاغذ A4

کاغذ A3

کاغذ A5

کاغذ A4

پالت کاغذ

رول کاغذ

کاغذ تحریر

فروش مقوا

خرید مقوا

کارتن


عنوان مقاله :

بازار کاغذ در دستان مافیا

تعداد بازدید :
620
تاریخ درج مقاله :
سه شنبه 19/05/1400 ساعت 02:15
بازار کاغذ در دستان مافیا
تحولات بازار کاغذ به عنوان یکی از کالاهای استراتژیک در کشور، در هر دوره ای حساسیت های خاص خود را می طلبید. خصوصا در یکی دوسال اخیر که به دلیل مشکلات تحریم و فشار های اقتصادی شاهد چند برابر شدن نرخ کاغذ در کشور بودیم که به نوع خود واکنش هایی را نیز در اصناف مربوطه، خصوصا ناشران که در کنار مطبوعات و جراید بزرگترین صنف مصرف کننده ی کاغذ را تشکیل می دهند، به همراه داشت.
در شرایط به وجودآمده به دلیل تحریم ها و مشکلاتی که واردکنندگان کاغذ برای عقد قرارداد با بازارهای جهانی کاغذ و عملیات های بانکی با آن روبه رو شدند، روز به روز به نرخ کاغذ افزوده شد تا جایی که کاغذ تحریر از بندی 30 هزار تومان در مقاطعی به بیش از 100 هزار تومان نیز رسید. اما بالا رفتن نرخ کاغذ و به تبع آن گران شدن مطبوعات و کتاب ها، تنها آسیب و معضلی نبود که در رابطه با بازار کاغذ اتفاق افتاد.
متاسفانه گل آلود شدن آب در دوره تحریم ها و فشارهای اقتصادی،امکان تولد باند های مافیایی را در بازار کاغذ ایجاد کرده است. از طرف دیگر بسیاری از واردکنندگان دیروز کاغذ ، امروز در حد عمده فروش و حتی خرده فروش کاغذ در بازار های داخلی تقلیل پیدا کرده اند، به عبارت دیگر سرنوشت جمع کثیری از واردکنندگان کاغذ دیروز، امروز در دستان چند واردکننده خاص یا همان مافیای بازار کاغذ قرار دارد.