تدبیر بلندمدت دولت درباره کاغذ واگذاری این‌حوزه به بخش خصوصی است

کاغذ

واردکنندگان کاغذ

مقوا

گلاسه

کاغذ گلاسه

فروش کاغذ

خرید کاغذ

کاغذ A

انواع مقوا

کاغذ A4

کاغذ A3

کاغذ A5

کاغذ A4

پالت کاغذ

رول کاغذ

کاغذ تحریر

فروش مقوا

خرید مقوا

کارتن


عنوان خبر :

تدبیر بلندمدت دولت درباره کاغذ واگذاری این‌حوزه به بخش خصوصی است

تعداد بازدید :
401
تاریخ درج خبر :
شنبه 29/08/1400 ساعت 04:47
تدبیر بلندمدت دولت درباره کاغذ واگذاری این‌حوزه به بخش خصوصی است

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست هم‌اندیشی تامین کاغذ مورد نیاز مطبوعات کشور با حضور فرشاد مهدی‌پور معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مدیران مطبوعات و واردکنندگان کاغذ در محل سالن نشست‌های معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی برگزار شد.

مهدی‌پور در ابتدای این‌نشست، با اشاره به عزم جدی دولت در تامین کاغذ مورد نیاز کشور از طریق تولیدات داخلی، کاغذ را از ضروری‌ترین ملزومات مطبوعات دانست و گفت: معاونت مطبوعاتی تلاش می‌کند زمینه‌های لازم برای تامین کاغذ مطبوعات به‌قدر کفایت و بر اساس نیاز بازار تهیه و در اختیار نشریات کشور قرار دهد.

وی به کاهش شدید میزان توزیع کاغذ با ارز دولتی در سال ۹۹ و برنامه‌ریزی درازمدت برای تامین کاغذ مورد نیاز مطبوعات با استفاده از ظرفیت تولید داخل، اشاره کرد و گفت: با توجه به محدودیت تولید کاغذ مطبوعات در مقطع کنونی، همه تمهیدات لازم برای واردات آن اندیشیده شده است. چگونگی واردات و توزیع عادلانه و مطابق با نیاز نشریات کشور به‌عنوان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایم در این حوزه است. رسانه‌ها و مطبوعات، از حوزه‌های مهم، راهبردی و مورد حمایت دولت است.

معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر لزوم همکاری و هم‌افزایی مدیران رسانه‌ها، تولیدکنندگان و وارد کنندگان کاغذ و همچنین فعالان چاپ و نشر کشور برای بهبود شرایط کنونی تاکید کرد و گفت: برای ثبات و ایجاد شرایط مطلوب در بازار، نیازمند یک‌تدبیر فوری و کوتاه‌مدت هستیم اما طرح بلندمدت ما این است که دولت به‌طور کلی از تصدی‌گری در موضوع کاغذ خارج شده و تامین و توزیع آن را به بخش خصوصی واگذار کند.

حمایت از تولید داخلی و کاهش وابستگی‌ها در درازمدت، تلاش برای کاهش تصدی‌گری دولت و ایجاد رقابت در تولید و واردات کاغذ توسط بخش خصوصی، واردات و توزیع فوری و عادلانه کاغذ با توجه به میزان مصرف واقعی نشریات، مدیریت و کنترل بازار با تکیه بر آمار و اطلاعات موجود در اداره کل مطبوعات داخلی، ارائه تسهیلات به واردکنندگان بخش خصوصی، لزوم بازنگری در سازوکارهای حمایتی دولت، اتخاذ تدابیر لازم برای کاهش قیمت تمام شده کاغذ تولید داخل و ساماندهی سازوکارهای نظارتی در توزیع عادلانه کاغذ ازجمله اهم راه‌کارهای عنوان شده از طرف حاضرین در این‌نشست بود.