بخش‌نامه‌های جدید، کاغذ را در گمرک دپو کرد

کاغذ

واردکنندگان کاغذ

مقوا

گلاسه

کاغذ گلاسه

فروش کاغذ

خرید کاغذ

کاغذ A

انواع مقوا

کاغذ A4

کاغذ A3

کاغذ A5

کاغذ A4

پالت کاغذ

رول کاغذ

کاغذ تحریر

فروش مقوا

خرید مقوا

کارتن


عنوان خبر :

بخش‌نامه‌های جدید، کاغذ را در گمرک دپو کرد

تعداد بازدید :
279
تاریخ درج خبر :
پنج شنبه 21/11/1400 ساعت 03:54
 بخش‌نامه‌های جدید، کاغذ را در گمرک دپو کرد

رئیس انجمن واردکنندگان کاغذ و مقوا از بخشنامه‌های جدیدی انتقاد کرد که موجب دپوی محموله‌هایی از کاغذ a۴ و مقوا در گمرک شده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ بازار کاغذ و مقوا روزهای نسبتاً آرامی را می‌گذراند‌، خبری از افزایش قیمت لحظه‌ای در این بازار طی چند هفته گذشته نبوده است،‌ در عین حال بنا به فعالان این بازار رکود شدیدی نیز در بازار حاکم است.

در برخی کالاها از جمله تحریر قیمت‌ها کاهش داشته و در برخی دیگر با افزایش چند هزار تومانی مواجه شده است،‌ از جمله کاغذ روزنامه،‌ مقوا و کاغذ a4. کاغذ روزنامه همچنان در بازار نیست ولی قیمت آن دچار افزایش شده است.

به نظر می‌رسد برای ماه‌های آینده بازار با ورود حجم نسبتاً مناسبی از کاغذ تولید داخل با شوک روبرو شده و رکود نیز از بین برود،‌ اما در حال حاضر  واردات برخی از کاغذها به کندی انجام می‌شود؛ کاغذ روزنامه،‌ مقوا و a4 از آن دسته‌اند.

سید حسن میرباقری، رئیس انجمن واردکنندگان کاغذ و مقوا، در این زمینه به تسنیم گفت: واردات کاغذ تحریر با توجه به رکودی که در بازار دارد،‌ سود چندانی ندارد. از سوی دیگر، وزارت ارشاد نیز به دنبال وادرات با ارز 4200 تومانی است که طبیعتاً بسیاری از واردکنندگان این نوع کاغذ به سمت واردات دیگر کاغذها رفته‌اند.

وی ادامه داد: البته با اعلام فراخوان وزارت ارشاد برای واردات کاغذ دولتی‌، برخی از واردکنندگان اعلام آمادگی کردند که خبری از مقدمات انجام شده ندارم.