به زودی بخش مهمی از کاغذ مورد نیاز رسانه‌های مکتوب تأمین می‌شود

کاغذ

واردکنندگان کاغذ

مقوا

گلاسه

کاغذ گلاسه

فروش کاغذ

خرید کاغذ

کاغذ A

انواع مقوا

کاغذ A4

کاغذ A3

کاغذ A5

کاغذ A4

پالت کاغذ

رول کاغذ

کاغذ تحریر

فروش مقوا

خرید مقوا

کارتن


عنوان خبر :

به زودی بخش مهمی از کاغذ مورد نیاز رسانه‌های مکتوب تأمین می‌شود

تعداد بازدید :
144
تاریخ درج خبر :
شنبه 18/04/1401 ساعت 22:36
به زودی بخش مهمی از کاغذ مورد نیاز رسانه‌های مکتوب تأمین می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی اسماعیلی در ادامه سفر استانی خود به استان قم در آئین پایانی نخستین جشنواره ملی مطبوعات دینی که در تالار مرکزی استان قم برگزار شد، حمایت از آزادی بیان و قلم را رویکرد اصلی دولت مردمی بیان کرد.

وی افزود: حمایت از آزادی بیان و قلم، شعار برای دولت مردمی نیست؛ بلکه مبنای عمل در دولت انقلابی به شمار می‌رود و بر این اساس از زمان آغاز ه کار وزارت فرهنگ در دولت مردمی، مجوز صدها نشریه و پایگاه خبری صادر شده است و همچنان بر حمایت از حیات نشریات مکتوب استوار خواهیم بود.

وزیر فرهنگ در ادامه با اشاره به پیگیری مشکلات کاغذ مطبوعات تصریح کرد: خوشبختانه با دستور شخص رئیس جمهور محترم واردات کاغذ با قیمت مناسب انجام شده و به زودی بخش مهمی از کاغذ مورد نیاز رسانه‌های مکتوب تأمین خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز جنگ، جنگ روایت‌ها است و دشمنان با همه ابزار رسانه‌ای نهایت تلاش خود را می‌کنند تا با سیاه نمایی برخی مسائل، ناامیدی مطلق را از جامعه روایت کنند و در این مسیر به دروغ و تهمت هم متوسل می‌شوند تا جامعه ایران را به عنوان یک جامعه بحران زده معرفی کنند.

وزیر فرهنگ ادامه داد: طبق جدیدترین افکارسنجی که از سوی جهاد دانشگاهی منتشر شده است، شادکامی مردم ایران نزدیک به ۷۰ درصد رسیده است و انتشار این نظرسنجی با هجمه عجیب برخی در فضای مجازی روبرو شد؛ اما نکته جالب نتایج تکرار این افکارسنجی بود که با نتایج افکارسنجی ابتدایی با همان جامعه آماری تفاوتی نداشت.

وی ناامیدی را مهمترین القای دشمنان انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: در ایامی که شاهد جنگ رسانه‌ای ناجوانمردانه ای از سوی دشمنان ملت ایران هستیم، به بازسازی گفتمان رسانه‌ای در کشور نیاز داریم و جهاد تبیین در این عرصه می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در حوزه روایت ایفا کند.

اسماعیلی همچنین به همزیستی رسانه‌های مکتوب و برخط در دوره جدید اشاره کرد و ادامه داد: حوزه مطبوعات در فرایند جدید توزیع خبر با خطر گسترش فناوری‌های نوین رسانه‌های برخط مواجه است و این مساله در برخی مواقع موجب کم فروغ شدن مطبوعات شده است که البته امری طبیعی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور تاکید کرد: در دهه‌های گذشته بازتاب بسیاری از فعالیت‌های مهم در رسانه‌های مکتوب صورت می‌گرفت اما با گذشت زمان این امر تحت تأثیر فضای نوین انتشار سریع خبر قرار گرفت. اما این اتفاق به معنای حذف مطبوعات از چرخه رسانه‌ای کشور نیست و در این راستا در دوره جدید به هم زیستی رسانه‌های مکتوب و برخط رسیده‌ایم و حمایت از فعالان هر دو بخش، بنای اصلی دولت مردمی است.

وی در پایان به اهمیت برپایی نخستین جشنواره ملی مطبوعات دینی اشاره کرد و گفت: امیدواریم برپایی نخستین دوره این جشنواره در شهر قم موجب گسترش رسانه‌های دینی در کشور شود.

در این آئین همچنین آیت الله سیدمحمدسعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) و حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری و احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.