تا یک سال‌ونیم آینده در تولید کاغذ به خودکفایی لازم خواهیم رسید

کاغذ

واردکنندگان کاغذ

مقوا

گلاسه

کاغذ گلاسه

فروش کاغذ

خرید کاغذ

کاغذ A

انواع مقوا

کاغذ A4

کاغذ A3

کاغذ A5

کاغذ A4

پالت کاغذ

رول کاغذ

کاغذ تحریر

فروش مقوا

خرید مقوا

کارتن


عنوان خبر :

تا یک سال‌ونیم آینده در تولید کاغذ به خودکفایی لازم خواهیم رسید

تعداد بازدید :
384
تاریخ درج خبر :
چهار شنبه 19/08/1400 ساعت 03:11
تا یک سال‌ونیم آینده در تولید کاغذ به خودکفایی لازم خواهیم رسید
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از پروژه های سینمایی سازمان سینمایی حوزه هنری از راه اندازی شورای عالی سینما با حضور رئیس جمهور خبر داد.
سید مهدی اسماعیلی با اعلام این خبر گفت: با حضور رییس جمهور در حال راه اندازی شورای عالی سینما هستیم. در تولیدات سینمایی هیات امنای جدیدی برای بنیاد فارابی انتخا شد که این هیات با تحلیل و انتخاب دقیقی صورت گرفته به نوعی که بتواند بخش های محتوایی و ریل گذاری ها و پشتیبانی های مالی و اقتصادی را تامین کند.
اسماعیلی همچنین درباره موضوع تامین کاغذ مورد نیاز کشور گفت: ما همه زیرساخت های لازم را در اختیار داریم و تا یک سال و نیم آینده تقریبا در صنعت تولید کاغذ به خودکفایی لازم خواهیم رسید. هفته گذشته جلسه ای با معاون اول رئیس جمهور داشتیم و امیدواریم زمانبندی دقیق با برنامه روشن تدوین کنیم تا به 80 درصد تولید مورد نیاز در حوزه نشر و کتاب برسیم.
وی افزود: برای مثال در طول سال حدود 300 هزار تن نیاز به تولید کاغذ داریم و این رقم در حال حاضر رقم پایینی است، ولی زیرساخت های آن فراهم است. کارخانه های کاغذ مازندران، استان فارس و خوزستان داریم که اگر آنها را هم فعال و از طرفی مدیریت واردات و حمایت های لازم و تسهیلات را داشته باشیم، می توانیم امیدوار باشیم.