تقویت زیر بنای داخل، راه برون رفت از بحران کاغذ است.

کاغذ

واردکنندگان کاغذ

مقوا

گلاسه

کاغذ گلاسه

فروش کاغذ

خرید کاغذ

کاغذ A

انواع مقوا

کاغذ A4

کاغذ A3

کاغذ A5

کاغذ A4

پالت کاغذ

رول کاغذ

کاغذ تحریر

فروش مقوا

خرید مقوا

کارتن


عنوان خبر :

تقویت زیر بنای داخل، راه برون رفت از بحران کاغذ است.

تعداد بازدید :
506
تاریخ درج خبر :
شنبه 10/07/1400 ساعت 03:33
تقویت زیر بنای داخل، راه برون رفت از بحران کاغذ است.
سید حسین عابدینی مدیر انتشارات سفیر اردهال در گفتگو با خبرنگار مهر درباره مساله کاغذ نشر گفت: متاسفانه در دهه های گذشته هیچ توجهی به تولید داخلی کاغذ نشده است. در حال حاضر اگر این اتفاق بیفتد و کاغذ داخلی  تولید شود، خیلی مهم است. یعنی کاغذ داخل فقط باید تولید شود و مساله کیفیتش  در اولویت اول قرار ندارد. در حال حاضر شما به عنوان یک ناشر اگر دنبال کاغذ پارس باشید در بازار پیدایش نمی کنید.
وی افزود: کاغذی که در داخل تولید شده باشد، در این روزها فقط 10 تا 15 درصد کار نشر را تغذیه می کند.بالاخره پس از این همه سال باید اتفاقی بیافتد و کاغذ تقویت شود. نمی شود پس از 40 سال هنوز به کاغذ خارجی وابسته باشیم. اگر کاغذ در حجم بالا در بازار وجود داشته باشد بدون در نظر گرفتن کیفیتش مطمئنا درگیر شرایطی مثل شرایط امروز نخواهیم بود. پس اولین پیشنهاد برای برون رفت کاغذ از شرایطی بحرانی تقویت زیربنایی تولید داخل است.
این مدیر نشر در ادامه گفت: یارانه ای که دولت در دوسه سال اخیر برای کاغذ در نظر گرفت، خیلی به بازار کاغذ و طبعا بازار کتاب کمک کرد. اختصاص این یارانه هنوز هم باید ادامه پیدا کند. چون در حکم مسکن است و فعلا باید وجود داشته باشد تا ناشران بتوانند ادامه حیات بدهند. اگر این یارانه هم برداشته شود واقعا نمی شودبه کار کتاب و نشر اشتغال داشت.