جلسات کارگروه تنظیم بازار کاغذ و مقوا

کاغذ

واردکنندگان کاغذ

مقوا

گلاسه

کاغذ گلاسه

فروش کاغذ

خرید کاغذ

کاغذ A

انواع مقوا

کاغذ A4

کاغذ A3

کاغذ A5

کاغذ A4

پالت کاغذ

رول کاغذ

کاغذ تحریر

فروش مقوا

خرید مقوا

کارتن


عنوان خبر :

جلسات کارگروه تنظیم بازار کاغذ و مقوا

تعداد بازدید :
403
تاریخ درج خبر :
چهار شنبه 12/08/1400 ساعت 03:43
جلسات کارگروه تنظیم بازار کاغذ و مقوا

غلامرضا شجاع، نماینده تشکل‌های صنعت چاپ و مصرف کنندگان کاغذ و مقوای استان‌های کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم از برگزاری جلسات کارگروه تنظیم بازار کاغذ و مقوا در وزارت صمت خبر داد و گفت:‌ تاکنون سه جلسه در این کارگروه به دعوت وزارت صمت  و با حضور نمایندگانی از وزارت ارشاد،‌ وزارت آموزش و پرورش،‌ اتحادیه‌های چاپ و نشر ،‌ تعزیرات،‌ رئیس انجمن واردکنندگان،‌ نماینده سندیکای    تولیدکنندگان و... برگزار شده است،‌ جلسه نخست به دعوت  مدیر کل سلولزی و نساجی،‌ جلسه دوم و سوم نیز به دعوت معاونت خدمات بازرگانی برگزار شده است.
ارز دولتی مرگ کاغذ را رقم زد/ دست‌هایی در کار بود تا تولید داخل زمین بخورد و واردات رونق گیردافزایش قیمت 30 هزارتومانی کاغذ تحریر در بازار/ موجودی کافی است

 وی ادامه داد:‌ نخستین مطالبه ما در این کارگروه تسهیل در پرداخت ارز برای واردات کاغذ و زینک محسوب می‌شوند که جزو ملزومات اصلی چاپ بود. در وضعیت فعلی واردکنندگان کاغذ و وزینک در دریافت ارز برای واردات با مشکلاتی مواجه هستند.

 شجاع افزود: موضوعات دیگری نیز از قبیل نوسانات وزن بسته‌های کاغذ A4 و سامانه افق وجود داشت که مطرح شد.در موضوع سامانه افق هر واردکننده کاغذ باید هر کالایی که وارد می‌کند را در سامانه ثبت کرده و دو ماه وقت دارد که آن را بفروش برساند؛ این در حالی است که فروش این کالاها بیش از دو ماه زمان‌بر است.

 وی ادامه داد:  مورد دیگر محدودیت‌های واردات است،‌ تاجری که سال گذشته تحریر وارد کرده امسال نمی‌تواند گلاسه یا کاغذ دیگری وارد کند‌؛ در حالیکه تاجر تخصصی کاغذ باید بتواند همه محصولات سلولزی را وارد کند.

شجاع همچنین از توجه به تولید داخلی در این سه جلسه کارگروه خبر داد و گفت: در کارگروه بر حمایت از تولید داخلی کاغذ تاکید شد،‌ مشکلاتی که تولیدکنندگان دارند‌، مشکلاتی که در واردات مواد اولیه از جمله خمیر و چوب وجود دارد بیان شد.

 تشکیل کمیته ویژه «کاغذ» در وزارت ارشاد/ مسئولان آموزش و پرورش پای امضای قرارداد نمی‌آیند

وی گفت:‌ موضوع دیگری که ما مطرح کردیم جابه‌جایی کارگروه کاغذ از وزارت ارشاد به وزارت صمت بود. تا کار تخصصی‌تر پیش رود. همچنین برخورد قاطع با سه واردکننده‌ای که  از را از وزارت ارشاد گرفته و کاغذی تحویل نداده‌اند، از دیگر مطالبات ما بود که نماینده تعزیرات وعده پیگیری داد