جمع‌کردن بساط دلال‌بازی کاغذ

کاغذ

واردکنندگان کاغذ

مقوا

گلاسه

کاغذ گلاسه

فروش کاغذ

خرید کاغذ

کاغذ A

انواع مقوا

کاغذ A4

کاغذ A3

کاغذ A5

کاغذ A4

پالت کاغذ

رول کاغذ

کاغذ تحریر

فروش مقوا

خرید مقوا

کارتن


عنوان خبر :

جمع‌کردن بساط دلال‌بازی کاغذ

تعداد بازدید :
417
تاریخ درج خبر :
پنج شنبه 6/08/1400 ساعت 04:33
جمع‌کردن بساط دلال‌بازی کاغذ

حسین شاهمرادی مدیر انتشارات امیرکبیر در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره چگونگی رفع مشکلات بازار کاغذ گفت: جمع‌کردن بساط دلال‌بازی در این‌زمینه و درکل، در زمینه کتاب از همه‌چیز مهم‌تر است. همین‌مساله چند راهکار دارد که البته به آن نمی‌پردازیم اما دومین راه حل هم برای بهترشدن وضعیت کاغذ، راه‌اندازی کارخانه‌های کاغذ باگاس‌محور و نه چوب‌محور است.

وی افزود:‌ سومین‌راهکار پیشنهادی‌ام، مجهزکردن کارخانه‌ها به فناوری ابزاردقیق است. چون در حال حاضر خیلی از چاپخانه‌ها اگر بفهمند کاغذ ناشر برای انتشار کتاب، ایرانی است آن را نمی‌گیرند. چون ضخامتش و دیگر مسائل مربوط به آن برایش باعث مشکل می‌شود. چرا چاپخانه‌دارها زیر چاپ کتاب با چنین‌کاغذی نمی‌روند؟ چون با فناوری ابزاردقیق تولید نشده است.

این مدیر نشر در ادامه گفت: اگر این‌سه‌راهکار مد نظر دولت قرار گرفت و این‌کارها را انجام دادند، به‌نظرم می‌توان امیدوار بود. در غیر این‌صورت اگر وضعیت را همین‌طور که هست، رها کنند و هیچ‌کاری برای کاغذ نکنند، بهتر است. نمی‌دانم دولت جدید چگونه است اما تا همین‌چندوقت اخیر، دولت نمی‌گذاشت ناشرها برای خودشان کاغذ وارد کنند و در این‌زمینه محدودیت اعمال می‌کرد.