سایه ترس بر بازار کاغذ

کاغذ

واردکنندگان کاغذ

مقوا

گلاسه

کاغذ گلاسه

فروش کاغذ

خرید کاغذ

کاغذ A

انواع مقوا

کاغذ A4

کاغذ A3

کاغذ A5

کاغذ A4

پالت کاغذ

رول کاغذ

کاغذ تحریر

فروش مقوا

خرید مقوا

کارتن


عنوان خبر :

سایه ترس بر بازار کاغذ

تعداد بازدید :
329
تاریخ درج خبر :
یک شنبه 5/10/1400 ساعت 00:49
سایه ترس بر بازار کاغذ
در ادامه گزارش 29 آذر روزنامه شرق آمده است:قیمت کاغذ را چه فاکتور هایی تعیین می کند؟ سوالی که شاید در جوابش گفته شود همان فاکتورهایی که قیمت چیز های دیگر را تعیین می کنند، برایند عرضه و تقاضا. بله در حالت ایده ال و در بازاری ازاد و رقابتی. اما اینجا که ما ایستاده ایم،در این مقطع از زمان عوامل دیگری هم دست به کار بازی با قیمت هستند.
از رویه های قانون گذاری تا مسائل امنیتی و از موانع تجارت و واردات تا تنفس ممصنوعی دادن به تولید و خودکفایی. برایندش اما چنین شد که قیمت بالا رفت، تولید پا نگرفت و تاجر از بازار کاغذ فراری شد. در چنین شرایطی روزنامه های کاغذی به عنوان رکن اساسی و منبع تولید گزارش های تحلیلی و تحقیقی در ایران با ضربات سنگینی روبه رو شدند و همچنان هم این فشار کم سابقه ادامه دارد.
خلاصه وضعیت روزنامه ها و رسانه های مستقل به لحاظ اقتصادی در یک سال گذشته به این صورت است که تورم کم سابقه کف حقوق و دیگر هزینه های جاری این رسانه ها به میزان و درصدی فراتر از قیمت فروش روزنامه و دیگر درامد های نه چندان پایدار بالا رفت؛ به گونه ای که همین فشار اقتصادی بسیاری از رسانه های مستقل را زمین گیر کرداما ماجرا به این سطح از فشار خلاصه نشد و آشفتگی کاغذ مسائل را دوچندان کرده است. به عبارت دیگر در دوسال گذشته تورم، افزایش فراتر از تورم قیمت کاغذ، گرانی ها وهمچنین کاهش درامد روزنامه ها، این مرجع های خبری مستقل را به مرز بحران اقتصادی کشاندو این در شرایطی است که نه تنها خبری از کاغذ دولتی نیست که حتی عملا کاغذی برای خرید به همین قیمت سرسام‌آور کنونی هم در بازار وجود ندارد.