قوانین گمرک برای واردات کاغذ

کاغذ

واردکنندگان کاغذ

مقوا

گلاسه

کاغذ گلاسه

فروش کاغذ

خرید کاغذ

کاغذ A

انواع مقوا

کاغذ A4

کاغذ A3

کاغذ A5

کاغذ A4

پالت کاغذ

رول کاغذ

کاغذ تحریر

فروش مقوا

خرید مقوا

کارتن


عنوان خبر :

قوانین گمرک برای واردات کاغذ

تعداد بازدید :
584
تاریخ درج خبر :
جمعه 12/06/1400 ساعت 03:46
قوانین گمرک برای واردات کاغذ
ترخیص کلیه کاغذ های وارداتی، منوط به دریافت تاییدیه شبکه توضیع و مقصد حمل براساس اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (کمیته مصوب مورخ 97/5/16 کارگروه تنظیم بازار) و تخصیص سهمیه مطابق با نیاز و درخواست وزارت آموزش و پرورش با اعلام کتبی مسئول کمیته و درج مقصد و انبار مربوطه در بارنامه حمل صاحب سهمیه با استناد به ظرفیت تشکل های تولیدی و توزیعی.
تبصره: برای تسهیل و تسریع در ترخیص کاغذ های وارداتی و جلوگیری از هرگونه تخلف احتمالی در زنجیره تامین، ترخیص و توزیع کاغذ به دو روش قابل انجام می باشد. الف) حمل و توضیع به طور مستقیم از گمرک به خریداران. ب) حمل و توضیع کاغذ های وارداتی بر اساس اخذ تاییدیه شبکه توزیع زا انبار واردکننده.
دقت شود در اظهار کالا به گمرکات از جابجایی تعرفه و دگراظهاری جلوگیری به عمل آید.
دفتر مقررات صادرات و واردات سریعا تکالیف این بخشنامه را به گمرک و متعاقبا به گمرکات اصلی جهت رعایت در ترخیص انواع کاغذ ابلاغ نماید.
سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نسبت به کنترل و نظارت بر مقادیر تولید و واردات و هدایت محموله ها به مراکز تعیین شده طبف سهمیه تخصیصی به دستگاه ذیربط (دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و...) و مصرف کنندگان مختلف انواع کاغذ اقدام و گزارش مقادیر تولید و واردات، بارگیری و حمل را به صورت روزانه با سهمیه مطابقت داده و کنترل و نظارت لازم را مبذول و با تخلفات احتمالی برخورد خواهد نمود.