مشکل اصلی نشر گرانی کاغذ است

کاغذ

واردکنندگان کاغذ

مقوا

گلاسه

کاغذ گلاسه

فروش کاغذ

خرید کاغذ

کاغذ A

انواع مقوا

کاغذ A4

کاغذ A3

کاغذ A5

کاغذ A4

پالت کاغذ

رول کاغذ

کاغذ تحریر

فروش مقوا

خرید مقوا

کارتن


عنوان خبر :

مشکل اصلی نشر گرانی کاغذ است

تعداد بازدید :
188
تاریخ درج خبر :
سه شنبه 10/03/1401 ساعت 22:21
مشکل اصلی نشر گرانی کاغذ است
به گزارش خبرگذاری مهر یدالله ایزدی نویسنده حوزه دفاع مقدس با حضور در سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران عوامل زیادی را موثر بر استقبال مردم از نمایشگاه می داند: وقفه دوساله ای که بر اثر کرونا رخ داد بر استقبال مردم از نمایشگاه موثر بود، ارتباط مجازی باعث برخی محدودیت ها می شود. به نظرم در دوروز تعطیل آخر هفته استقبال خوبی صورت گرفت. برخلاف برخی از آمارها که میانگین مطالعه در جامعه ایران را پایین ارزیابی می کند، حضور مردم خوب بود.
وی گفت: از مردمی که در محدودیت های مالی و اقتصادی هستند، نمیتوان انتظار روی آوردن به کتابخوانی داشته باشیم. گرانی کاغذ و هزینه انتشار کتاب مانع بزرگی برای فرهنگ جامعه است، وقتی قیمت هارا با چندسال قبل مقایسه می کنیم، کتاب به مرور از دسترس مردم عادی خارج می شود، ظرف یکی دوسال گذشته هزینه کتاب به صورت انفجاری بالا رفته و قشر کتابخوان دچار محدودیت شدند. باید در سطح ملی فکری برای تغذیه معنوی و فکری جامعه کنیم. شاید این حوزه به اندازه نیاز های روزمره مردم اهمیت داشته باشند.
ایزدی گفت: به نظرم نیاز است که ابتکار و خلاقیت در ارائه مدل غرفه ها صورت گیرد، چندین سال است که از یک مدل قدیمی پیروی می شود، مساحت غرفه ها اجازه مانور برای انجام فعالیت های جانبی به ناشر را نمی دهد. ناشر محدود به یک غرفه با طول و عرض مشخص و چینش معمولی کتاب ها شده، اتاق فکر نمایشگاه و وزارت ارشاد باید طرحی نو برای برگزاری نمایشگاه ارائه دهد.
وی در پاسخ به این سوال که با چه محدودیت هایی در مسیر تدوین آثار خود مواجه است گفت: ام المشکلات حوزه نشر گرانی کاغذ است. البته گرانی هزینه های تولید دخیل است. به غیر از قیمت کاغذ با هزینه تالیف کتاب، هزینه پژوهش و ... به طور مضاعف رشد کرده. این اتفاق ناشر و نویسنده را به سمت کارهای سطحی و محدود وارزان سوق می دهد.