مواضع و اظهارنظرها و فرازوفرودهای کاغذ در سال ۱۴۰۰

کاغذ

واردکنندگان کاغذ

مقوا

گلاسه

کاغذ گلاسه

فروش کاغذ

خرید کاغذ

کاغذ A

انواع مقوا

کاغذ A4

کاغذ A3

کاغذ A5

کاغذ A4

پالت کاغذ

رول کاغذ

کاغذ تحریر

فروش مقوا

خرید مقوا

کارتن


عنوان خبر :

مواضع و اظهارنظرها و فرازوفرودهای کاغذ در سال ۱۴۰۰

تعداد بازدید :
247
تاریخ درج خبر :
چهار شنبه 17/01/1401 ساعت 23:00
مواضع و اظهارنظرها و فرازوفرودهای کاغذ در سال ۱۴۰۰
خبرگزاری مهر، گروه فرهنگ واندیشه_فاطمه میرزا جعفری: از زمان شیوع بیماری کرونا حرفه ها و مشاغل بسیار زیادی از ضرر و  زیان ناشی از گسترش این ویروس آسیب دیدند. اما یکی از حرفه هایی که به شدت از نوسان های اقتصادی و همچنین شیوع ویروس کرونا آسیب دیده، حوزه چاپ و نشر است. البته متاسفانه در کشور ما هیچ وقت حال کتاب خوب نبوده و تقریبا جزو آخرین مورد فهرست خرید خانوار های ایرانی قرار گرفته، اما تا به حال اینقدر به اندازه دوران کرونا در تنگنا نبوده است.

هفتم اردیبهشت ۱۴۰۰ بود که مجمع ناشران انقلاب اسلامی به حسن روحانی، رئیس جمهوری سابق نامه‌ای نوشت و از عدم حمایت دولت تدبیر و امید از تولید کاغذ گلایه کرد.

در بخشی از این نامه مجمع ناشران انقلاب اسلامی اعلام کرده رئیس جمهوری سابق علی رغم دستور رهبر انقلاب و پیگیری ستاد اجرایی فرمان امام از تولید کاغذ داخلی حمایت نکرده است همچنین بی اعتنایی به تولید کاغذ داخلی و تخصیص نیافتن ارز برای واردات آن صنعت نشر را به ورشکستگی کشانده است.

افزایش قیمت جهانی کاغذ و گرانی آن در داخل به دلایل نوسانات ارزی، احتکار، کم فروشی دلالان و همچنین فقدان نظارت صحیح، و حذف ارز حمایتی برای واردات کاغذ در دولت تدبیر و امید همگی از مواردی بودند که سبب شدند حوزه نشر با مشکلات بسیار گسترده‌ای مواجه شود.