ورود کاغذ احتکار شده به وزارت بهداشت

کاغذ

واردکنندگان کاغذ

مقوا

گلاسه

کاغذ گلاسه

فروش کاغذ

خرید کاغذ

کاغذ A

انواع مقوا

کاغذ A4

کاغذ A3

کاغذ A5

کاغذ A4

پالت کاغذ

رول کاغذ

کاغذ تحریر

فروش مقوا

خرید مقوا

کارتن


عنوان خبر :

ورود کاغذ احتکار شده به وزارت بهداشت

تعداد بازدید :
397
تاریخ درج خبر :
جمعه 7/08/1400 ساعت 17:29
ورود کاغذ احتکار شده به وزارت بهداشت

روز گذشته خبری مبنی بر باز پس‌گیری دو هزار و 200 تن کاغذ احتکار شده توسط یک واردکننده متخلف رسانه‌ای شد، خبری که مربوط به پرونده متخلفانی است که بخشی از ارز دولتی سال 98 کاغذ را دریافت کرده و کاغذی تحویل ندادند.

واردکننده مذکور دو هزار و 200 تُن کاغذ چاپ و تحریر را مدت‌ها پیش به کشور وارد کرده و در انبار خود نگهداری می‌کرد،  این واردکننده حاضر به تحویل کاغذها نبود و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز از این شرکت شکایت کرده و پرونده در تعزیرات حکومتی تشکیل و به دادسرا ارسال شده بود. در نهایت به حکم دادگاه این واردکننده مجبور به تحویل حواله‌ها شده است.

اما ماجرای تخلف واردکنندگان کاغذ به همین پرونده ختم نمی‌شود،‌ دو واردکننده دیگر نیز ارز دولتی دریافت کرده و کاغذی وارد کشور  نکرده‌اند. شرکت  نخست تعهد واردات 300 تن و شرکت دوم تعهد وادرات نزدیک به 3870 تن کاغذ داشته‌ و بیش از سه میلیون دلار ارز دریافت کرده‌است و با گذشت 20 ماه هنوز کاغذی وارد کشور نکرده‌ است.

بازپس‌گیری این 2 هزار تن کاغذ و ورود آن به چرخه نشر علاوه بر اینکه می‌تواند تا مدتی خیال ناشران را از بابت سهمیه کاغذ آسوده و قیمت‌ها را در بازار آزاد تعدیل کند،‌ این نوید را نیز می‌دهد که در آینده نزدیک دو شرکت واردکننده متخلف دیگر نیز به  تعهدات خود عمل کنند.

تاکنون بیش از 23 پرونده برای واردکنندگان کاغذ با ارز دولتی در تعزیرات حکومتی باز شده است. پیش از این نیز که کارگروه تنظیم بازار در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ریاست حسین انتظامی فعالیت می‌کرد و کاغذ در فهرست کالاهای اساسی بهره‌مند از ارز 3800 تومانی تا 4200 تومانی قرار داشت‌، نیز تعدادی واردکننده به تعهدات خود که بیشترین آن 10 هزار تن و کمترینش 500 تن بود عمل نکردند. برخی از این پرونده‌ها همچنان مفتوح است.