چرا از ابتدای سال تاکنون کاغذ چندین‌بار با افزایش قیمت مواجه شده است؟

کاغذ

واردکنندگان کاغذ

مقوا

گلاسه

کاغذ گلاسه

فروش کاغذ

خرید کاغذ

کاغذ A

انواع مقوا

کاغذ A4

کاغذ A3

کاغذ A5

کاغذ A4

پالت کاغذ

رول کاغذ

کاغذ تحریر

فروش مقوا

خرید مقوا

کارتن


عنوان خبر :

چرا از ابتدای سال تاکنون کاغذ چندین‌بار با افزایش قیمت مواجه شده است؟

تعداد بازدید :
179
تاریخ درج خبر :
سه شنبه 7/04/1401 ساعت 21:46
چرا از ابتدای سال تاکنون کاغذ چندین‌بار با افزایش قیمت مواجه شده است؟
کارشناسان مهمترین دلیل افزایش قیمت فعلی بازار را افزایش قیمت جهانی کاغذ و انرژی عنوان می کنند. هرچند در این میان افزایش قیمت ارز نیز در بازار کاغذ بی تاثیر نبوده است، اما به نظر می رسد که در این میان باز هم جو روانی موجب افزایش قیمت از سوی تاجران شده است.
محسن قدبیگی کارشناس بازار کاغذ در این زمینه به گفت: افزایش قیمت جهانی کاغذ وانرژی در چندماه گذشته موجب افزایش قیمت کاغذ شده است؛ حالا نیز افزایش نرخ ارز به این موضوع دامن زده است. تاجران تصور می کنند اگر با نرخ روز کاغذ بیاورند، متضرر خواهند شد. بنابراین اقدام به گران تر کردن کالای موجود خود می کنند.

وی ادامه داد:‌ از سوی دیگر بر هم خوردن نظم عرضه و تقاضا موجب افزایش قیمت شده است. با فروکش کردن تب کرونا و بازگشایی مدارس‌، دانشگاه‌ها،‌ ادارات و بازگشت زندگی به روال سابق، تقاضا در بازار به یکباره افزایش یافت و تاجران فکری برای این تقاضا نکرده بودند و عرضه کمتر از تقاضا بود؛ بنابراین قیمت‌ها افزایش پیدا کرد.

قدبیگی از ناراضی بودن فروشندگان از افزایش قیمت کاغذ خبر داد و گفت:‌ شاید تنها 5 درصد از این افزایش قیمت منتفع شوند،‌ بنابراین فروشندگان نیز از این افزایش قیمت ناراضی هستند؛ زیرا بازارشان را نامطمئن می‌کند.

وی افزایش قیمت کاغذ گلاسه را نیز متوجه دو نوع 250 گرم و 300 گرم دانست و یادآور شد: دلیل افزایش قیمت کاغذ گلاسه نیز افزایش تقاضا و عرضه اندک است.