چهارمین نمایشگاه بین المللی کاغذ و مقوا

کاغذ

واردکنندگان کاغذ

مقوا

گلاسه

کاغذ گلاسه

فروش کاغذ

خرید کاغذ

کاغذ A

انواع مقوا

کاغذ A4

کاغذ A3

کاغذ A5

کاغذ A4

پالت کاغذ

رول کاغذ

کاغذ تحریر

فروش مقوا

خرید مقوا

کارتن


عنوان خبر :

چهارمین نمایشگاه بین المللی کاغذ و مقوا

تعداد بازدید :
691
تاریخ درج خبر :
یک شنبه 27/04/1400 ساعت 03:01
چهارمین نمایشگاه بین المللی کاغذ و مقوا
این نمایشگاه از 31 خرداد تا 3 تیر ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برپاست. چهارمین نمایشگاه بین المللی کاغذ، مقوا، فرآورده های سلولزی و ماشین آلات وابسته در فضایی به وسعت 10 هزار متر مربع در سه سالن برگزار شد که در مقایسه با نمایشگاه پارسال رشد 100 درصدی داشته و یک شرکت ماشین ساز هندی نیز در آن وجود داشت.
به گزارش ایرنا اکنون 120 کارخانه در زمینه تولید کاغذ در کشور فعالیت دارند که به جز تامین ماده اولیه آخال (ضایعات کارتن و کاغذ) با مشکل خاصی مواجه نیستند.
نیاز سالیانه کشور به کاغذ بسته بندی 850 هزار تن است، این در حالی است که سالیانه یک میلیون و 600 هزار تن از این کاغذ تولید و مازاد آن به کشور های مختلف از جمله اروپا، آسیا و کشور های حاشیه خلیج فارس صادر می شود.
در زمینه کاغذ تحریر، نیاز سالیانه نزدیک به 380 هزار تن است که فقط 180 هزار تن ظرفیت برای آن ایجاد شده است. همچنین مصرف سالیانه کاغذ کتاب درسی 40 هزار تن است. برپایه این گزارش، سالیانه 120 هزار تن کاغذ بهداشتی در کشور مصرف می شود، اما تولید این عرصه بیش از 200 هزار تن است. به گفته کارشناسان اکنون سرانه مصرف انواع کاغذ در کشورمان 22 کیلوگرم، در اروپا 55 کیلوگرم و در آمریکا 160 کیلوگرم است.