کاهش قیمت جهانی کاغذ و تأثیر آن بر بازار داخلی

کاغذ

واردکنندگان کاغذ

مقوا

گلاسه

کاغذ گلاسه

فروش کاغذ

خرید کاغذ

کاغذ A

انواع مقوا

کاغذ A4

کاغذ A3

کاغذ A5

کاغذ A4

پالت کاغذ

رول کاغذ

کاغذ تحریر

فروش مقوا

خرید مقوا

کارتن


عنوان خبر :

کاهش قیمت جهانی کاغذ و تأثیر آن بر بازار داخلی

تعداد بازدید :
187
تاریخ درج خبر :
چهار شنبه 25/03/1401 ساعت 21:34
کاهش قیمت جهانی کاغذ و تأثیر آن بر بازار داخلی
به گزارش قدس آنلاین بازار کاغذ این روزها دوباره دچار افزایش قیمت شده است. پس از اینکه در یک ماه گذشته کاغذ تحریر روی بندی 800 تا 820 هزار تومان مانور قیمت داشت، حالا طی هفته گذشته به 880 هزار تومان صعود کرد و پس از آن با اندکی کاهش روی بندی 860 هزار تومان ثابت مانده است.
کاغذ تحریر 70 در 100 با گرماژ 70 گرم اندونزی نیز به بالاترین قیمت خود در سال های اخیر یعنی بندی یک میلیون و 100 هزار تومان رسیده است. علاوه بر آن در سایر اقلام این بازار از جمله کاغذ روزنامه، کرافت، مقوای پشت طوسی و کاغذ پشت چسب دار نیز شاهد افزایش قیمت هستیم. کاغذ روزنامه که در هفته های گذشته سابقه رسیدن به کیلویی 40 هزار تومان را نیز داشته حالا با کیلویی 38 هزار تومان فروخته می شود.
با این حال کارشناسان معتقدند که پس از مهار کرونا در ایران و بازگشت روال عادی به برخی کسب و کارها، بازگشایی مدارس و دانشگاه ها رونق نیز تا اندازه ای به بازار کاغذ بازگشته است.
محسن قدبیگی کارشناس بازار اغذ، در این زمینه گفت: افزایش قیمت دلار تاثیر چندانی روی قیمت ها در بازار کاغذ نداشته است. این گرانی چند 10 هزار تومانی اخیر نیز به دلیل عرضه کمتر از تقاضا رخ داد که برطرف شد.